اسرار جادوی ذهن

اسرار جادوی ذهن

موشکافی قدرت ذهن و اندیشه برای زندگی موفق تر...
اسرار جادوی ذهن

اسرار جادوی ذهن

موشکافی قدرت ذهن و اندیشه برای زندگی موفق تر...

ضمیر نیمه خودآگاه

ضمیر نیمه خودآگاه آن قسمت از فکر شماست که غریزه بر آن حکومت می کند. در پشت همه رفتارها، محرکات پنهانی قرار دارند.

ممکن است یک یا چند بار به خود گفته باشید چه چیزی مرا وادار کرد آن کار را انجام دهم؟ من باید می دانستم یا نمی توانم بفهمم چرا این چنین قضاوت بدی کردم؟


بسیاری از فکرهای ویرانگر یا انگیزه های ناگهانی اولیه ما از ضمیر نیمه خودآگاهمان ناشی می شوند مانند ترس، عصبانیت، حسادت، انگیزه ناگهانی آزار رساندن به دیگران، دروغ گفتن و دزدی کردن.

ما اغلب به آنها اجازه ابراز آزادانه می دهیم، فقط به این دلیل که نیاموخته ایم ضمیر نیمه خودآگاه چگونه در زندگی روزمره ما نقش بازی می کند و در نتیجه بسیاری از ما هرگز نیاموخته ایم که چگونه این انگیزه های ناگهانی آسیب رسان را کنترل کنیم.


ضمیر نیمه خودآگاه دستورات خود را از غریزه صیانت نفس می گیرد و این نشان می دهد که چرا بسیاری از ما خودخواه، تدافعی، ترسو هستیم. چراکه ما همیشه در جستجوی لذت جسمی هستیم .


سیگار کشیدن پی در پی، مشروب خوردن، پرخوری اجباری و رفتارهای عصبی دیگر از تاثیرات ضمیر نیمه خودآگاه ناشی می شوند.


روان پزشکان از گناهان ناخودآگاه، آرزوهای سرکوب شده، خشمهای مدفون شده و احساس عشق و تنفر صحبت می کنند که اغلب اوقات نقش بسیار مهمی در زندگی روزانه ما بازی می کنند.


خوشبختانه تکنیک هایی وجود دارد که شما با ضمیر نیمه خودآگاه خود تماس برقرار می کنید و می توانید از طریق خود تحلیلی، کشف کنید که چگونه غرایض شما بر افکار روزانه تان تأثیر می گذارد.


وقتی بدانید که به کجا می روید، تبدیل به شخص مؤثرتری می شوید.

@mind_secrets


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.