اسرار جادوی ذهن

اسرار جادوی ذهن

موشکافی قدرت ذهن و اندیشه برای زندگی موفق تر...
اسرار جادوی ذهن

اسرار جادوی ذهن

موشکافی قدرت ذهن و اندیشه برای زندگی موفق تر...

مغز و ذهن

مغز انسان قابلیت های خارق العاده ای دارد، به طوری که از آن به "پیچیده ترین رایانه جهان" یاد می کنند.

جالب است بدانید کار یک ثانیه ی مغز انسان برابر است با صد سال کار یک سوپر کامپیوتر که می تواند 4 میلیون محاسبه در ثانیه انجام دهد.


با این تعاریف نابغه کسی است که تنها از 15 درصد ظرفیت مغز خود استفاده می کند، چنانچه ما تنها از نیمی از ظرفیت مغز خود استفاده کنیم می توانیم در چندین رشته ی دانشگاهی دکترا بگیریم و به چند زبان زنده ی دنیا مسلط شویم.

(توجه بفرمایید که از 15% ظرفیت کل صحبت شده و نه به این معنی که %75 بقیه مغز بیکار باشد! فعالیت فیزیکی مغز کامل و 100% است. ولی در ظرفیتهای بسیار بیشتری می توان از آن بهره گرفت)

@mind_secrets

می توان گفت دلیل اصلی عدم بهره گیری درست از ظرفیت مغزی، انسانهایی دور و بر ما هستند، کسانی که با سخن گفتن از ناتوانی ها و کمبودها، خلاقیت و امید را از ما می گیرند.

مغز انسان به دو صورت تقسیم بندی می شود:

1)تقسیم به نیم کره ی چپ و راست:

نیم کره ی چپ کارهای تحلیلی، قیاسی و حرف زدن و ... را بر عهده دارد و نیم کره ی راست با تجسم فضایی، قوه تحلیل و هنر و ... ارتباط دارد.


2) تقسیم به نیمکره ی بالا و پایین:

فرامین فعالیت های ارادی در نیمه بالای مغز و در ضمیر خودآگاه، و فرامین امور غیر ارادی در نیمه پایین مغز و در ضمیر ناخودآگاه صورت می پذیرد.


کارهای ارادی مثل زمانی که خودمان را باد می زنیم، رانندگی می کنیم، آشپزی می کنیم، راه میرویم و تصمیم می گیریم و ... این اعمال مربو ط به بخش خود آگاه ذهن است که شامل نیمه بالای مغز است.


کارهای غیرارادی مثل ضربان قلب، هضم غذا، عمل جریان خون، این قبیل اعمال مربوط به نیمه پایین مغز است و نمی توان در آن دخل و تصرف کرد و این همان ناخودآگاه ذهن است.


قسمتی به عنوان نیمه خودآگاه ذهن هم داریم که در پستهای بعدی به آن میپردازیم.


در قرآن با توجه به آیه 31 سوره بقره و آیه 53 سوره اسرا درمیابیم، ضمیر ناخودآگاه انسان همه کلمات را به دقت خارق العاده ای شناخته و به محض شنیدن یک واژه معنی دار، چه مثبت و چه منفی، آن را مورد تجریه و تحلیل قرار داده و با تکرار مکرر، آن را بزرگ می کند.


دانشمندان در دانشگاه هاروارد و استنفورد، تازه به این نتیجه رسیده اند که رمز موفقیت در تکرار است. امروزه دانشمندان معتقدند که نبوغ اکتسابی است و 95 درصد از انسانها می توانند در یک زمینه خاص نابغه شده و به نبوغ برسند و کلید دستیابی به آن فقط در سایه تکرار است.


وقتی بدانید که به کجا می روید، تبدیل به شخص مؤثرتری می شوید.

@mind_secrets


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.